Vitaminebommetje

Ik had gister weer een heerlijke salade-combi gemaakt en dus wil ik die weer even graag met jullie delen. Super makkelijk en super gezond. Even de quinoa en sperzieboontjes koken en wat groentjes snijden en je bent zo klaar. Voor het gemak had ik deze week een bak met blokjes gekookte rode bietjes gekocht uit het koelvak van de AH. Heerlijk voor over deze salade!

Aantal porties: 2

Ingredi├źnten

  • 100 GRAM QUINOA
  • 200 GRAM SPERZIEBONEN, IN STUKJES
  • 8 RADIJSJES, IN STUKJES
  • 1 BOSUI IN RINGEN
  • HALVE AVOCADO, IN BLOKJES
  • HANDJE WALNOTEN, GROF GEHAKT
  • GRANAATAPPELPITJES
  • (VOOR)GEKOOKTE RODE BIETEN (GERASPT UIT DE KOELING VAN DE AH)
  • OLIJFOLIE
  • WITTE WIJNAZIJN
  • ZOUT EN PEPER

Keukenbenodigdheden:

  • MESJE
  • SNIJPLANK
  • PAN
  • SALADEKOM

Bereiding

  1. Kook de quinoa zoals vermeld op de verpakking en laat even uitwasemen.
  2. Kook de sperziebonen beetgaar en laat uitwasemen.
  3. Snijd de radijsjes, bosui en avocado in stukjes en hak of breek de walnoten in grove stukjes.
  4. Doe alles behalve de rode bietjes in een saladekom en voeg olijfolie, witte wijnazijn, zout en peper naar smaak toe en hussel door elkaar.
  5. Schep de salade in een grote kom en schep er wat van de blokjes rode biet op.
  6. Eet smakelijk!